Benefietconcert van Claudia de Breij levert €46.210 op voor ontzorging van gezinnen met een kind met kanker

10 oktober 2017
UTRECHT – In een uitverkocht TivoliVredenburg heeft Claudia de Breij met haar benefietconcert Mag Ik Dan Bij Jou ruim €46.000,- ingezameld om ouders van een kind met kanker te ontzorgen. Het concert is de succesvolle start van Stichting Mag Ik Dan Bij Jou, waarvan Claudia de Breij beschermvrouwe is. Dit ontzorgingsfonds biedt gezinnen van een kind met kanker, die te maken krijgen met hoge onvoorziene kosten, een financieel vangnet. De stichting vervult met het fonds een grote droom van de Vereniging Ouders, Kinderen en Kanker (VOKK).

De VOKK wil ouders van een kind met kanker een financieel steuntje in de rug kunnen bieden bij het financieren van onoverkomelijke kosten, zoals kosten voor overnachtingen, brandstof, maaltijden en oppas voor de andere kinderen van het gezin. Henk de Breij, voorzitter Stichting Mag Ik Dan Bij Jou: “Geïnspireerd door mijn ambassadeurschap van het Prinses Máxima Centrum, waar ik inzicht kreeg in de dagelijkse financiële zorgen van ouders van een kind met kanker, hebben we dit ontzorgingsfonds opgericht. Ontzorgen is onze missie en vormt een sterke combinatie met het motto ‘Samen voor beter’ van de VOKK. Met de opbrengst van dit benefietconcert en onze toekomstige activiteiten gaan wij ouders financieel ondersteunen en op deze wijze bijdragen aan de veiligheid en geborgenheid van kinderen met kanker en hun omgeving.”

Marianne Naafs, directeur VOKK, is blij met de oprichting van de stichting en de opbrengst van het benefietconcert. “Onze droom komt nu uit. We gaan nauw samenwerken met de maatschappelijk werkers van het Prinses Máxima Centrum en de daarbij betrokkken meebehandelende ziekenhuizen. Ouders kunnen via hen een aanvraag doen.”
In het voorjaar van 2018 betrekt het Prinses Máxima Centrum haar eigen nieuwe zorg- en researchcentrum in Utrecht. In dat gloednieuwe gebouw komen zorg en research voor alle kinderen met kanker bij elkaar. Hiermee wordt invulling gegeven aan de missie: ieder kind met kanker genezen, met optimale kwaliteit van leven. In het nieuwe centrum staan kinderen en hun gezin centraal.

Artiesten zetten zich belangeloos in
Het benefietconcert Mag Ik Dan Bij Jou is tot stand gekomen met de belangeloze medewerking van Paul de Leeuw, Ellen ten Damme, Céline Janssen, Ernst Daniël Smid en De Koninklijke Militaire Kapel ‘Johan Willem Friso’.

0 antwoorden

Meepraten?